Ułatwienia dostępu

Dla pracownika

Kodeks Pracy

Art. 229

§ 1. Wstępnym badaniom lekarskim podlegają:
1) osoby przyjmowane do pracy,
2) pracownicy młodociani przenoszeni na inne stanowiska pracy i inni pracownicy przenoszeni na stanowiska pracy, na których występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe.

Badaniom wstępnym nie podlegają jednak osoby przyjmowane ponownie do pracy u danego pracodawcy na to samo stanowisko lub na stanowisko o takich samych warunkach pracy, na podstawie kolejnej umowy o pracę zawartej bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym pracodawcą.

§ 2. Pracownik podlega okresowym badaniom lekarskim. W przypadku niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni, spowodowanej chorobą, pracownik podlega ponadto kontrolnym badaniom lekarskim w celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku.

§ 3. Okresowe i kontrolne badania lekarskie przeprowadza się w miarę możliwości w godzinach pracy. Za czas niewykonywania pracy w związku z przeprowadzanymi badaniami pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia, a w razie przejazdu na te badania do innej miejscowości przysługują mu należności na pokrycie kosztów przejazdu według zasad obowiązujących przy podróżach służbowych.

§ 4. Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku.

§ 5. Pracodawca zatrudniający pracowników w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających jest obowiązany zapewnić tym pracownikom okresowe badania lekarskie także:
1) po zaprzestaniu pracy w kontakcie z tymi substancjami, czynnikami lub pyłami,
2) po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba zgłosi wniosek o objęcie takimi badaniami.

§ 6. Badania, o których mowa w § 1, 2 i 5, są przeprowadzane na koszt pracodawcy. Pracodawca ponosi ponadto inne koszty profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej z uwagi na warunki pracy.

Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa

Art. 62. 1. Zaświadczenie lekarskie ubezpieczony jest obowiązany dostarczyć nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi zasiłków, z uwzględnieniem ust. 2.

2. Ubezpieczony, o którym mowa w art. 61 ust. 1 pkt 2 lit. a, obowiązany jest dostarczyć zaświadczenie lekarskie w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi składek, który przekazuje je niezwłocznie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, podając datę dostarczenia tego zaświadczenia przez ubezpieczonego.

3. Niedopełnienie obowiązku określonego w ust. 1 i 2 powoduje obniżenie o 25% wysokości zasiłku przysługującego za okres od 8 dnia orzeczonej niezdolności do pracy do dnia dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, chyba że niedostarczenie zaświadczenia nastąpiło z przyczyn niezależnych od ubezpieczonego.

Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym

Art. 126. Rektor może rozwiązać stosunek pracy z mianowanym nauczycielem akademickim bez wypowiedzenia w przypadku:

1) trwałej utraty zdolności do pracy na zajmowanym stanowisku, stwierdzonej orzeczeniem lekarza orzecznika w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli nie ma możliwości zatrudnienia pracownika na innym stanowisku, odpowiednim do jego stanu zdrowia i kwalifikacji zawodowych, albo gdy nauczyciel odmawia przejścia do takiej pracy;

2) niedostarczenia w wyznaczonym terminie orzeczenia potwierdzającego zdolność do pracy na zajmowanym stanowisku, wydanego przez lekarza prowadzącego badania okresowe lub kontrolne;

Komunikat o wypełnianiu oświadczeń, dotyczących posługiwania się numerem PESEL lub NIP

DOTYCZY WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW UCZELNI (umowa o pracę,umowa zlecenie, umowa o dzieło)

Z uwagi na zmianę zapisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, a co za tym idzie w związku z koniecznością uwzględnienia w rocznych informacjach podatkowych PIT właściwego identyfikatora podatkowego, uprzejmie proszę wszystkich pracowników o złożenie do dnia 10 grudnia 2016 roku, załączonego oświadczenia o właściwym identyfikatorze podatkowym.

Oświadczenia proszę składać w Dziale Płac – pokój 241.

Oświadczenie – pobierz

Komunikat w sprawie grupowego ubezpieczenia pracowniczego  

Wszyscy pracownicy Uczelni zatrudnieni na podstawie umowy o pracę mogą przystąpić do dobrowolnego grupowego ubezpieczenia pracowniczego TYP P PLUS.

Składka miesięczna wynosi 55,50 zł.

Wsparcie psychologiczne dla pracownika

Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dorosłych w Nowym Targu oferuje możliwość skorzystania z bezpłatnego wsparcia psychologicznego. Centrum działa przy Podhalańskim Specjalistycznym Szpitalu im. Jana Pawła II w Nowym Targu.

Centrum oferuje konsultacje bez skierowania dla osób z grupy ryzyka, w kryzysie, lęku, samotnych oraz wszystkich tych, którym ciężko poradzić sobie z aktualną sytuacją.

Psycholodzy/ psychoterapeuci dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00 pod numerem (18) 26-33-181 lub 690 536 719.

Więcej informacji na stronie Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego.

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

Propozycja wyjazdu integracyjnego w dniach 29-31 maja 2025. Zgłoszenia do Sekretariatu Biura Rektora rektorat@ans-nt.edu.pl do 14.05.2025 r. do godziny 12:00. Wiecej informacji tutaj.

Informacja socjalna:

W związku z planowaną wypłatą świadczeń z ZFŚS w ramach wydarzeń okolicznościowych (święta wielkanocne) na podstawie § 6 pkt 5 w zw. z § 10 Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu (Zarządzenie nr 19/2025 Rektora ANS w Nowym Targu z dnia 17 marca 2025, zwanego dalej „Regulaminem”,  dla potrzeb ustalenia wysokości dofinansowania przyjęty zostanie dochód o którym mowa w § 10 ust 2 zd. 1 Regulaminu tj.: dochód oświadczony we wniosku o dofinansowanie do wypoczynku za 2024r. lub 2025r.

Osoby które nie składały wniosku o dofinansowanie do wypoczynku w 2024r.lub 2025r i jednocześnie ich dochód za ubiegły rok wynosił poniżej 6 000 zł mają możliwość złożenia oświadczenia na potrzeby wypłaty ww. świadczenia w terminie do 09.04.2025 przedkładając Komisji ZFŚS do wglądu dokumenty potwierdzające uzyskany dochód (tj. PIT-y osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego).

Brak złożenia ww. oświadczenia będzie skutkował wypłatą świadczenia przypisaną do najwyższego progu dochodowego, zgodnie z § 10 ust 2 zd. 3 Regulaminu.

Komisja ZFŚS Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu

Dokumenty

  • Zarządzenie nr 19/2025 Rektora Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z dnia 17 marca 2025 r. w/s wprowadzenia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (pobierz)
  • Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (pobierz)
  • Wniosek o udzielenie świadczenia socjalnego (pobierz)
  • Zarządzenie nr 22/2023.BGD Rektora Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu z dnia 15 maja 2023 r. w sprawie powołania Komisji socjalnej (pobierz)
  • Wysokość dofinansowania oraz progi dochodów na rok 2025 (pobierz)

 

Dofinansowanie do wypoczynku tzw. „wczasy pod gruszą”

Wnioski o dofinansowanie do form wypoczynku należy składać najpóźniej w ciągu 30 dni, licząc od ostatniego dnia wypoczynku.

  • Wniosek o dofinansowanie wypoczynku zorganizowanego we własnym zakresie (pobierz)

 

Pożyczki na cele mieszkaniowe

Podstawą udzielenia pożyczki z Funduszu jest złożenie wniosku przez pracownika oraz – po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku – zawarcie umowy. Zawarcie umowy wymaga poręczenia spłaty pożyczki przez dwóch poręczycieli, będących pracownikami Uczelni. Pożyczka jest oprocentowana w wysokości 3% w skali roku.

  • Wniosek o udzielenie pożyczki (pobierz)
  • Poręczenie spłaty pożyczki (pobierz)
  • Wzór umowy – pracownik (pobierz)
  • Wzór umowy – emeryt/rencista (pobierz)

 

Bezzwrotna pomoc finansowa, zapomogi losowe

Zapomoga stanowi bezzwrotną pomoc finansową i może być przyznawana osobom uprawnionym do korzystania z Funduszu w następujących przypadkach:

a) indywidualnych zdarzeń losowych (długotrwała choroba, śmierć, klęska żywiołowa) powodujących czasowe istotne obniżenie poziomu ich życia,

b) szczególnie trudnej sytuacji życiowej

  • Wniosek o przyznanie bezzwrotnej pomocy finansowej, zapomogi losowej (pobierz)

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (pobierz)

Centrum Badań Naukowych i Wydawnictw

Ankieta autorska (pdfword);

Formularz recenzji (pdfword);

Oświadczenie-autora (pdfword);

Wniosek – organizacja konferencji (pdfword);

Wniosek wydawniczy (pdfword);

Dział Kadr i Płac

Wzory załączników kadrowych z Regulaminu pracy

Wniosek – siła wyższa zał. nr 13 (pdf, word);

Wniosek – urlop opiekuńczy zał. nr 14 (pdfword);

Wniosek o opiekę art. 188 kp zał. nr 7 (pdfword);

Wniosek o przesunięcie urlopu wypoczynkowego zał. nr 12 (pdf, word);

Wniosek o skorygowanie czasu pracy w RCP zał. nr 17 (pdf, word);

Wniosek o udzielenie zgody na godz. nadliczbowe zał. nr 11 (pdf, word);

Wniosek o urlop okolicznościowy zał. nr 5 (pdf, word);

Wniosek o urlop wypoczynkowy zał. nr 4 (pdf, word);

Wniosek o wolne za godz. nadl. zał. nr 6 (pdf, word);

Wniosek o wyjście prywatne i odpracowanie zał. nr 18 (pdf, word);

Wzory załączników do Regulaminu pracy zdalnej  – Zarządzenie nr 9/2025

Zalacznik nr 1 do Regulaminu pracay zdalnej – Oświadczenie pracownika (pdf, word);

Zalacznik nr 2 do Regulaminu pracay zdalnej – Polecenie pracodawcy w sprawie pracy zdalnej (pdf, word);

Zalacznik nr 3 do Regulaminu pracay zdalnej – Regulamin użytkowania komputerów przenośnych (pdf, word);

Zalacznik nr 4 do Regulaminu pracay zdalnej – Oświadczenie pracownika (pdf, word);

Zalacznik nr 5 do Regulaminu pracay zdalnej – Oświadczenie pracownika (pdf, word);

Wzory dokumentów rekrutacyjnych

Oświadczenie / Deklaracja złożenia oświadczenia o dziedzinie i dyscyplinie naukowej (pdfword);

Oświadczenie / Deklaracja złożenia oświadczenia o liczbie n (pdfword);

Kwestionariusz kandydata (pdfword);

Oświadczenie PMP (pdf, word);

Oświadczenie – art. 113 (pdfword);

PPK

Wniosek o zawarcie umowy o prowadzenie PPK (pdfword);

Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK (pdfword);

Umowy cywilnoprawne

Ewidencja do umowy zlecenia (pdfword);

Rachunek do umowy zlecenia (pdfword);

Umowa o pracę

Wniosek o wyrażenie zgody na dodatkowe zatrudnienie (pdfword);

Kwestionariusz pracownika (pdfword);

Oświadczenie funckja kierownicza art 79 statutu (pdf, word);

Wniosek o wydanie kopii dokumentacji pracowniczej (pdf, word);

Zalacznik do Zarzadzeania_nr 14_2024- wniosek o sfinansowanie zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok (pdf);

Ewidencja przebiegu pojazdu (pdfword);

Z-15A (pdfword);

Z-15B (pdfword);

Zakończenie stosunku pracy

Karta obiegowa (pdf, word);

Archiwum

INSTRUKCJA W SPRAWIE ORGANIZACJI I ZAKRESU DZIAŁANIA ARCHIWUM W AKADEMII NAUK STOSOWANYCH W NOWYM TARGU (pdf)

JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT W AKADEMII NAUK STOSOWANYCH W NOWYM TARGU (pdf)

INSTRUKCJA KANCELARYJNA W AKADEMII NAUK STOSOWANYCH W NOWYM TARGU (pdf)

Dział Nauczania

Arkusze oceny nauczyciela akademickiego:

  • Arkusz oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku dydaktycznym (profesor, profesor uczelni, starszy wykładowca) pdf; word
  • Arkusz oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku dydaktycznym (praktyk wykładowca, wykładowca, lektor, instruktor) pdf; word
  • Arkusz oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku badawczo-dydaktycznym (profesor, profesor uczelni) pdf; word
  • Arkusz oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku badawczo-dydaktycznym (adiunkt, asystent) pdf; word
  • Arkusz oceny innych osób prowadzących zajęcia pdf; word

Druk zmian do pensum (pdfword);

Protokół hospitacji zajęć dydaktycznych (pdf, word)

Kierunkowy raport jakości kształcenia (pdfword);

Monitoring procesu dydaktycznego – zarządzanie ryzykiem (pdfword);

Raport z realizacji założonych efektów uczenia się (pdfword);

Wzór wniosku o wniosku o prowadzenie zajęć zdalnych (pdf,word);

Wzór wniosku o certyfikat (pdfword);

Administracyjne

Instrukcja – ustawienia poczty (pdf)

Instrukcja – wstawianie stopki Outlook, Home.pl (pdf)

Jubileusz 25 lat ANS-stopka mail_schemat PowerPoint (pobierz)

ANS-stopka mail_schemat PowerPoint (pobierz)

ANS – lista abonentów (pobierz)

Dodawanie wpisu – aktualności WordPress (pobierz)