Regulaminy
Regulaminy studiów
- Uchwała nr 13/2024 Senatu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z dnia 16 kwietnia 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu studiów Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu
- Regulamin studiów obowiązujący od 1 października 2024 r.
- Uchwała nr 14/2023 Senatu Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu studiów Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu
- Regulamin studiów obowiązujący od 1 października 2023 r.
Regulamin praktyk
Wzory podań
Podanie do Departamentu Finansowego o zwrot nadpłaty (pdf, word)
Podanie do Departamentu Finansowego o wystawienie faktury (pdf, word);
Podanie do Dyrektora o przedłużenie sesji (pdf, word);
Podanie do Dyrektora o przeprowadzenie egzaminu komisyjnego (pdf, word);
Podanie do Dyrektora o przywrócenie terminu podstawowego z egzaminu (pdf, word);
Podanie do Dyrektora o przyznanie indywidualnej organizacji studiów (pdf, word);
Podanie do Dyrektora wzór ogólny (pdf, word);
Podanie do Działu Nauczania o przesłanie dyplomu pocztą (pdf, word);
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o powtarzanie semestru (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o przyznanie indywidualnego programu studiów (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o uchylenie decyzji o skreśleniu (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o udzielenie urlopu (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o wpis warunkowy (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o wznowienie studiów (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o zmianę Uczelni/kierunku/formy studiów (pdf, word);
Wniosek do Działu Nauczania o wpisanie osiągnięć do suplementu (pdf, word);
Podanie do Prorektora ds. studenckich i kształcenia o przedłużenie terminu odbycia szkolenia BHP (pdf, word);
Formularz aktualizacji danych osobowych studenta (pdf, word);
Komunikat dotyczący odpłatności za kartę wjazdu na teren Kampusu;
Regulamin wjazdu i parkowania pojazdów samochodowych na terenie Kampusu;
Organizacja roku akademickiego
Szczegółowe harmonogramy zajęć dydaktycznych dla poszczególnych kierunków studiów, w tym terminy praktyk zawodowych, staży, obozów, sesji egzaminacyjnych oraz egzaminów dyplomowych ustala dyrektor instytutu, w oparciu o obowiązujące programy studiów. Rektor może ustanowić dodatkowe dni lub godziny wolne od zajęć dydaktycznych.
Sylabusy od roku akademickiego 2022/2023 dostępne są w systemie teleinformatycznym Uczelni po zalogowaniu się do tego systemu.
Organizacja zajęć z wychowania fizycznego
Zakład Wychowania Fizycznego i Sportu
Za organizację zajęć wychowania fizycznego dla studentów wszystkich kierunków studiów pierwszego stopnia w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu odpowiada Zakład Wychowania Fizycznego i Sportu. ZWFiS powołano w 2016 roku, początkowo funkcjonował jako samodzielna jednostka uczelniana. W 2020 r. został wcielony do struktury Instytutu Humanistyczno-Społecznego, aktualnie Instytut Nauk Humanistycznych i Turystyki.
Do głównych celów ZWFiS należy:
- kształtowanie pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej,
- popularyzacja różnych form aktywności fizycznej wśród społeczności akademickiej,
- przekazywanie wiedzy, umiejętności i rozwijanie sprawności fizycznej studentów,
- podejmowanie działań promujących Uczelnię w środowisku lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym,
- planowanie, organizacja i realizacja obowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego oraz koordynowanie działalności KU AZS ANS w Nowym Targu,
- kształtowanie życia sportowego Uczelni poprzez organizację imprez o charakterze sportowym i rekreacyjnym.
Zajęcia z wychowania fizycznego w semestrze zimowym 2023/2024
- Plan zajęć
- Lista osób zakwalifikowanych na poszczególne moduły – aktualizacja 24.10.2023 r.
- Zasady zapisów na moduły wychowania fizycznego
- Regulamin organizacji zajęć wychowania fizycznego oraz zasad zaliczenia przedmiotu wychowanie fizyczne przez studentów Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu
Dokumenty do pobrania:
Rodzaje i wysokości opłat
Studia stacjonarne w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu są bezpłatne.
Studenci studiów stacjonarnych ponoszą opłaty za powtarzanie zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce. Ponoszą również koszty zakwaterowania, wyżywienia, dojazdów itp. podczas obozów, praktyk i ćwiczeń terenowych.
Studia niestacjonarne są odpłatne. Studenci ponoszą opłaty za kształcenie, w tym za powtarzanie zajęć i korzystanie z zajęć ponadprogramowych.
Opłaty semestralne wnoszą studenci studiów niestacjonarnych oraz cudzoziemcy kształcący się na studiach stacjonarnych w języku polskim.
- Zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2023/2024
- Zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2022/2023
- Zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022
- Zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2020/2021
- Zarządzenie w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne pobierane od studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2019/2020 i wcześniej
- Zarządzenie nr 112/2022. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu odpłatności związanych z procesem kształcenia, w tym warunków i trybu zwalniania z opłat na studiach wyższych w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu
- Regulamin odpłatności związanych z procesem kształcenia, w tym warunki i tryb zwalniania z opłat na studiach wyższych w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu – obowiązuje dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2024/2025
- Regulamin odpłatności związanych z procesem kształcenia, w tym warunki i tryb zwalniania z opłat na studiach wyższych w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu – obowiązuje dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2022/2023
- Regulamin odpłatności związanych z procesem kształcenia, w tym warunki i tryb zwalniania z opłat w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu
Zgodnie z Regulaminem:
- opłaty za świadczone usługi edukacyjne związane z powtarzaniem semestru, kształceniem na studiach niestacjonarnych oraz kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim wnosi się semestralnie w czterech równych nieoprocentowanych ratach, płatnych do 15-go dnia każdego miesiąca:
za semestr zimowy od października do stycznia;
za semestr letni od lutego do maja.
- opłaty za powtarzanie określonych zajęć oraz korzystanie z zajęć nieobjętych programem studiów wnosi się jednorazowo w terminach:
do 30 października, jeżeli zajęcia są powtarzane lub realizowane w semestrze zimowym;
do 30 marca, jeżeli zajęcia są powtarzane lub realizowane w semestrze letnim.
Opłaty uiszcza się przelewem na indywidualny rachunek bankowy studenta, podany w systemie teleinformatycznym Uczelni, po zalogowaniu się do tego systemu.
- W przypadku rezygnacji ze studiów po rozpoczęciu kształcenia lub skreślenia z listy studentów z innego powodu, student zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za rozpoczęty semestr, w części proporcjonalnej, do odbytych zajęć objętych programem studiów, które zostały przeprowadzone, nawet jeżeli student w nich nie uczestniczył, licząc do dnia w którym student złożył rezygnację ze studiów lub został skreślony z listy studentów z innego powodu, a także do uiszczenia wszelkich innych opłat należnych Uczelni do momentu rezygnacji lub skreślenia;
- rezygnacja ze studiów musi być złożona w formie pisemnej opatrzonej własnoręcznym podpisem lub w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Za datę rezygnacji uważa się datę złożenia pisma w Uczelni, o ile z treści pisma nie wynika data późniejsza. Pismo studenta dotyczące rezygnacji ze studiów pracownik Uczelni opatruje datą wpływu.
- Fakt uzyskania przedłużenia terminu zaliczania semestru i przedłużenia innych terminów zakończenia sesji bądź uzyskanie wpisu warunkowego na następny semestr, nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za kolejny semestr studiów w określonym terminie;
- w przypadku nieuregulowania opłaty w terminie, za każdy dzień opóźnienia opłaty, w stosunku do wyznaczonego terminu płatności, naliczane są odsetki ustawowe;
- opłata wniesiona w niepełnej wysokości bez uzasadnionej przyczyny, traktowana jest jak nieuiszczenie opłaty w terminie.
- Rektor na pisemny wniosek studenta, który ukończył co najmniej pierwszy rok studiów, zwalnia go z opłaty, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a) i d), za kolejny semestr studiów, w wysokości 50% opłaty ustalonej w trybie § 2 ust. 2, pod warunkiem dotychczasowego terminowego wnoszenia należnych Uczelni opłat oraz uzyskania w semestrze poprzedzającym średniej ocen 4,90 lub wyższej, jak również przejawiania przez studenta aktywności naukowej, artystycznej lub sportowej w Uczelni lub poza Uczelnią, która zostanie odpowiednio udokumentowana przez studenta;
- średnia obliczana jest na zasadach określonych w regulaminie studiów;
- przepisy niniejszego paragrafu dotyczą także studenta pierwszego roku studiów drugiego stopnia, pod warunkiem ukończenia studiów pierwszego stopnia w Uczelni i rozpoczęcia studiów drugiego stopnia w ciągu 6 miesięcy od daty ukończenia studiów pierwszego stopnia.
- Rektor, na pisemny wniosek studenta, który został zakwalifikowany do uczestnictwa w programie międzynarodowej mobilności edukacyjnej, potwierdzony przez koordynatora tego programu, może zostać zwolniony z opłaty za dany semestr w którym wyjechał na ten program;
- w przypadku, gdy po przyjeździe studenta z programu, studentowi zostaną wyznaczone różnice programowe niezbędne do zaliczenia semestru, Rektor ustali wysokość opłaty za uzupełniane zajęcia.
- W przypadku udokumentowania trudnej sytuacji materialnej studenta lub z innych względów społecznych uzasadniających wsparcie studenta z uwagi na jego trudną sytuację osobistą, Rektor, na pisemny wniosek studenta, zaopiniowany przez organ samorządu studenckiego, może zwolnić go z części lub całości opłaty ustalonej w trybie § 2 ust. 2 za świadczone przez Uczelnię usługi edukacyjne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a-d), za dany semestr studiów lub określone zajęcia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
- możliwość zwolnienia z opłaty, o której mowa w ust. 1, nie dotyczy studentów pierwszego semestru studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich oraz studentów pierwszego semestru studiów drugiego stopnia, z zastrzeżeniem ust. 4;
- wykazanie i udokumentowanie przesłanek, o których mowa w ust. 1, spoczywa na studencie. Wniosek o zwolnienie z opłaty powinien zawierać szczegółowy opis sytuacji studenta potwierdzonej odpowiednimi dokumentami.
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zwolnienia z opłaty, o której mowa w ust. 1, za pierwszy semestr studiów.
Wysokość opłat za sporządzenie dokumentów związanych z przebiegiem studiów wynosi:
1) za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej – 22 zł;
2) za wydanie odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – 20 zł;
3) za wydanie odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym innego niż wydany na postawie art. 77 ust. 2 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – 20 zł;
4) za wydanie duplikatu dyplomu ukończenia studiów – 20 zł;
5) za wydanie duplikatu suplementu do dyplomu – 20 zł;
6) za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej pobierana jest opłata połowę wyższa niż za wydanie oryginału;
7) opłata za uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w art. 78 ust. 4 Ustawy, przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą – 26 zł.
Opłaty student wnosi na indywidualny rachunek bankowy, którego numer znajduje się w systemie teleinformatycznym uczelni, po zalogowaniu się do tego systemu.
Faktury za studia
Fakturę dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a taką osobą jest student, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług wystawia się na żądanie tych osób.
W związku z powyższym, fakturę wystawiamy na żądanie studenta zgłoszone w ciągu 7 dni od dnia dokonania opłaty za studia. Żądanie można zgłosić osobiście pok. 242, 227 lub na adres email: alicja.garbacz@ans-nt.edu.pl wg wzoru.
Faktura wystawiana jest na osobę /podmiot, który dokonał zapłaty. Nie jest możliwe wystawienie faktury na firmę, w sytuacji gdy refunduje ona studentowi ponoszone przez niego koszty nauki, a przelewu dokonał student.