
Instytuty
Dział Nauczania
Dział Nauczania wykonuje zadania ogólnouczelniane związane z prawidłową organizacją kształcenia w Uczelni, w tym obsługą procesu dydaktycznego na rzecz instytutów z zakresu prowadzonych przez Uczelnię studiów, zajmuje się także obsługą studentów.
Do zadań Działu Nauczania należy, w szczególności:
Skład osobowy:
- realizacja prac w zakresie organizacji procesu dydaktycznego;
- realizacja prac w zakresie kontroli prawidłowości realizacji procesu dydaktycznego;
- sprawozdawczość w dziedzinie dydaktyki;
- wykonywanie prac i obsługa systemów wspomagających i dokumentujących proces dydaktyczny;
- realizacja zadań związanych z rekrutacją na studia;
- realizacja zadań w zakresie przyznawania świadczeń dla studentów;
- realizacja zadań w zakresie przyznawania wsparcia dla studentów niepełnosprawnych;
- współpraca z Samorządem Studenckim oraz organizacjami studenckimi i kołami naukowymi w zakresie dydaktycznym;
W zakresie obsługi studentów do zadań Działu Nauczania należy, w szczególności:
- kompleksowa obsługa studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych;
- prowadzenie dokumentacji związanej z kształceniem studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych (teczki akt osobowych), zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie bazy danych studentów i absolwentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych w systemie informatycznym Uczelni;
- realizowanie zadań związanych z przeprowadzaniem egzaminów dyplomowych;
- sporządzanie suplementu do dyplomu dla absolwentów;
- przygotowywanie zawiadomień o wszczęciu postępowania o skreślenie z listy studentów i wniosków o skreślenie;
- przechowywanie i wydawanie dokumentów osób skreślonych z listy studentów;
- współpraca z dyrektorami instytutów, zastępcami i koordynatorami kierunków w zakresie spraw dydaktycznych i studenckich.
Skład osobowy:
mgr Katarzyna Wysocka – Kierownika Działu Nauczania
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 226
tel. 18 26 10 700 wew. 226; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: katarzyna.wysocka@ans-nt.edu.pl
mgr Agnieszka Makowska – Zastępca Kierownika Działu Nauczania
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 223
tel. 18 26 10 712; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: agnieszka.makowska@ans-nt.edu.pl
mgr Aleksandra Brynczka
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 223a
tel. 18 26 10 702; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: aleksandra.brynczka@ans-nt.edu.pl
mgr Izabela Waras
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 223
tel. 18 26 10 712; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: izabela.waras@ans-nt.edu.pl
Małgorzata Szarlej
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 224
tel. 18 26 10 740; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: malgorzata.szarlej@ans-nt.edu.pl
mgr Monika Cebula
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 223a
tel. 18 26 10 701; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: monika.cebula@ans-nt.edu.pl
mgr Marzena Chmielak
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 223a
tel. 18 26 10 701; fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: marzena.chmielak@ans-nt.edu.pl
DZIAŁ NAUCZANIA – obsługa studentów, pok. 227
Skład osobowy:
Agnieszka Subik – obsługa studentów na kierunkach: architektura I i II stopnia, gospodarka przestrzenna, finanse i rachunkowość I stopnia (forma niestacjonarna), informatyka ekonomiczna, turystyka i rekreacja II stopnia, psychologia, sport na terenach górskich, praca socjalna
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 227
tel. 18 26 10 728; fax: 18 26 10 708
e-mail: dos@ans-nt.edu.pl; e-mail: agnieszka.subik@ans-nt.edu.pl
mgr Kinga Huzior – obsługa studentów na kierunku fizjoterapia jednolite studia magisterskie i II stopnia, dietetyka I stopnia, filologia angielska
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 227
tel. 18 26 10 732; fax: 18 26 10 708
e-mail: dos@ans-nt.edu.pl; e-mail: kinga.huzior@ans-nt.edu.pl
mgr Elżbieta Dworska – obsługa studentów na kierunkach: bezpieczeństwo narodowe I, kosmetologia I i II stopnia, pielęgniarstwo I i II stopnia, kierunek lekarski
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 227
tel. 18 26 10 733; fax: 18 26 10 708
e-mail: dos@ans-nt.edu.pl; e-mail: elzbieta.dworska@ans-nt.edu.pl
mgr Marta Borowicz – obsługa studentów na kierunkach: finanse i rachunkowość I stopnia (forma stacjonarna), ratownictwo medyczne, rachunkowość i analityka ekonomiczna II stopnia, turystyka i rekreacja I stopnia
34-400 Nowy Targ; ul. Kokoszków 71, pok. 227
tel. 18 26 10 734; fax: 18 26 10 708
e-mail: dos@ans-nt.edu.pl; e-mail: marta.borowicz@ans-nt.edu.pl
Centrum Jakości Kształcenia
Centrum Jakości Kształcenia jest jednostką administracji ogólnouczelnianej, w której wykonywane są zadania związane z zapewnieniem oraz doskonaleniem jakości kształcenia w Uczelni.
Do głównych zadań Centrum Jakości Kształcenia należy:
1) Rozwój działań projakościowych w Uczelni;
2) Usprawnianie Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia (USDJK);
3) Kontrola i terminowości wypełnienia sylabusów z poszczególnych przedmiotów;
4) Kontrola prawidłowości i doskonalenia procesu dydaktycznego, w tym:
- Kontrolowanie realizacji procesu dydaktycznego zgodnie z USDJK;
- Koordynowanie pracy w zakresie doskonalenia kierunkowych systemów zapewniania jakości kształcenia;
- Realizacja prac związanych z ankietowaniem studentów, w tym opracowywanie wyników uzyskanych ocen i opinii;
- Przekazywanie władzom Uczelni oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Uczelni, realizujących zadania dydaktyczne, danych wynikających z opinii studenckich;
- Prowadzenie okresowej oceny nauczycieli akademickich;
- Współpraca z Uczelnianą Komisją ds. Jakości Kształcenia i Kierunkowymi Komisjami ds. Jakości Kształcenia;
- Współdziałanie z władzami oraz właściwymi jednostkami Uczelni i komisjami ds. jakości kształcenia w celu tworzenia wytycznych w sprawie kształcenia;
- Przygotowanie merytoryczne i organizacja konferencji, sympozjów, seminariów, w obszarze zapewnienia jakości kształcenia.
5) Opracowywanie projektów ankiet i procedur w zakresie:
- Opinii studentów na temat przebiegu kształcenia, przydatności uzyskanej wiedzy w Uczelni oraz jakości kształcenia, jak i funkcjonowania procesu dydaktycznego w Uczelni i w poszczególnych jednostkach organizacyjnych;
- Samooceny jednostek organizacyjnych Uczelni realizujących zadania dydaktyczne, dotyczącej procesu kształcenia w danej jednostce;
- Innych badań dotyczących monitorowania warunków i jakości kształcenia.
6) Współpraca w zakresie akredytacji kierunków studiów i procesów kształcenia z Prorektorem właściwym ds. studenckich i kształcenia oraz wszystkimi jednostkami organizacyjnymi Uczelni realizującymi zadania dydaktyczne;
7) Gromadzenie dokumentacji związanej z badaniem jakości kształcenia, a także opracowywanie corocznych raportów w tych zakresach.
Skład osobowy:
mgr Maria Sproch
34-400 Nowy Targ, ul. Kokoszków 71, pok. 224
tel. 18 26 10 740, fax: 18 26 10 708
e-mail: dn@ans-nt.edu.pl; e-mail: maria.sproch@ans-nt.edu.pl
Centrum Dostępności
W ANS w Nowym Targu zostało powołane Centrum Dostępności, które współpracuje z władzami Uczelni i środowiskiem akademickim na rzecz zwiększenia dostępności Uczelni dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach działalności Centrum Dostępności powołany został Pełnomocnik Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami, Koordynator ds. dostępności, Koordynator wsparcia zdrowia psychicznego oraz asystent dydaktyczny osób z niepełnosprawnościami.
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami należy w szczególności:
1) Koordynacja wsparcia niematerialnego i materialnego studentów, pracowników i kandydatów na studia z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami, w tym organizacja zajęć, egzaminów, wypożyczania sprzętu, transportu oraz pomocy asystenckiej;
2) Rozpoznanie potrzeb, problemów i oczekiwań studentów, pracowników i kandydatów na studia z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
3) Gromadzenie danych dotyczących studentów, pracowników, kandydatów na studia będących osobami z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
4) Przygotowanie propozycji podziału środków z dotacji przeznaczonej na wsparcie osób z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
5) Inicjowanie, opracowanie i merytoryczny udział w tworzeniu wewnętrznych aktów prawnych w zakresie wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
6) Współpraca z instytutami, jednostkami wspólnymi w zakresie dostosowania organizacji zajęć dydaktycznych do indywidualnych potrzeb studentów z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
7) Opracowanie i wdrażanie standardów dostępności Uczelni;
8) Przygotowanie sprawozdań z działalności Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnościami w terminie do 31 marca każdego roku za rok poprzedni;
9) Konsultowanie, akceptowanie i wskazywanie zmian mających na celu likwidację barier architektonicznych, barier w dostępie do zasobów informacyjnych i zajęć dydaktycznych, biblioteki, zasobów elektronicznych, barier w prowadzeniu badań naukowych oraz ewaluacji efektów uczenia się, w zakresie regulowanym prawem obowiązującym;
10) Prowadzenie indywidualnych konsultacji, spotkań i porad dla studentów i pracowników z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami w zakresie możliwości wsparcia merytorycznego, jak i materialnego;
11) Współpraca z Uczelnianym Samorządem Studenckim oraz jednostkami uczelnianymi w zakresie wsparcia studentów z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
12) Współpraca środowiskowa z innymi instytucjami, osobami zatrudnionymi w obszarze wsparcia osób z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami;
13) Udział w pracach zespołów, których celem jest ubieganie się o pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych na realizację wsparcia osób z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami.
Do zadań Koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
1) Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Uczelnię;
2) Podejmowanie działań o charakterze systemowym prowadzących do zwiększania dostępności Uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami;
3) Przyjmowanie informacji, wniosków i żądań osób indywidualnych w związku z realizacją przepisów Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) Przygotowanie, koordynacja i monitorowanie wdrażania planu działania w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymogami określonymi w Ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i Ustawie o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
5) Monitorowanie procesu zamieszczania i aktualizacji deklaracji dostępności, tworzenie zbiorczej bazy zamieszczanych deklaracji;
6) Budowanie świadomości pracowników Uczelni oraz studentów w zakresie celowości wdrażania dostępności.
Do zadań Asystenta dydaktycznego osób z niepełnosprawnościami należy:
1) Udzielanie doraźnej pomocy w wykonywaniu czynności dydaktycznych, których student z niepełnosprawnościami lub szczególnymi potrzebami nie będzie w stanie wykonywać samodzielnie podczas przemieszczania się na terenie Uczelni oraz zajęć;
2) Pomoc w formalnościach związanych z procesem kształcenia oraz wsparcie podczas zajęć i konsultacji prowadzonych zdalnie.
Do zadań Koordynatora wsparcia zdrowia psychicznego należy w szczególności:
1) Podejmowanie działań zmierzających do zwiększenia świadomości profilaktyki zdrowia psychicznego osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami;
2) Monitorowanie i raportowanie poziomu profilaktyki zdrowia psychicznego osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami;
3) Współpraca z instytucjami wsparcia zdrowia psychicznego;
4) Planowanie akcji promocyjnych w zakresie wsparcia.
Kontakt
Pliki do pobrania
- Regulamin przyznawania wsparcia studentom niepełnosprawnym
- Załącznik do Załącznika nr 1 Poradnik aktualizacja 2023 1
- Zał. 1 do Zarządzenia nr 90-2023.BGD Strategia dostępności ANS w Nowym Targu 1
- Załącznik nr 1 wniosek 6
- Załącznik nr 2 miesięczna ewidencja świadczonych usług asystenta 2
- Załącznik nr 3 rozliczenie godzin asystenta 2
- Załącznik nr 4 umowa wypożyczenia 2