Departament Funduszy Europejskich i e-zdrowia Ministerstwa Zdrowia rozstrzygnął ogólnopolski konkurs pn. „Realizacja programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych ukierunkowanych na zwiększenie liczby absolwentów ww. kierunków”.
Na 75 szkół wyższych kształcących pielęgniarki projekty złożyło 20 uczelni z całej Polski. Spośród 20 złożonych projektów wybrano do dofinansowania 11 projektów – w tym projekt opracowany przez Podhalańską Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nowym Targu. Z terenu Małopolski zostanie dofinansowany poza naszym tylko jeden projekt – uczelni prywatnej, na której studia są płatne.
Projekt pn. „Poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunku pielęgniarstwo w PPWSZ w Nowym Targu, która przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na kierunku pielęgniarstwo i tym samym przyczyni się do wykształcenia dodatkowej liczby absolwentów” będzie kosztował 4,75 mln zł, z czego 4,27 mln zł dofinansuje Unia Europejska.
Projekt obejmie studentów trzyletnich studiów I stopnia (licencjackich) na kierunku pielęgniarstwo, rozpoczynających kształcenie w latach 2016, 2017 i 2018.
Korzyści dla studentów:
- Program stypendialny, z którego korzystać będzie do 50% studiujących na danym roku, którzy w poprzednim roku kształcenia osiągnęli najwyższe wyniki. Stypendia w kwocie do 660 zł przyznawane są na dany rok akademicki, można z nich korzystać przez maksymalnie 4 semestry, co w praktyce oznacza możliwość uczestniczenia w programie stypendialnym nawet przez dwa ostatnie lata studiów.
- Finansowanie zajęć dodatkowych, znacznie wykraczających poza standardowy program kształcenia, poszerzających kompetencje zawodowe absolwentów i uwzględniające najnowsze postulaty epidemiologiczne i demograficzne oraz umożliwiające nabycie kompetencji w zakresie prowadzenia działań profilaktycznych.
- Wynagrodzenie dla studenta za obowiązkowe praktyki zawodowe zgodne z aktualnymi wymogami Europejskiej Ramy Jakości Praktyk i Staży.
- Wynagrodzenie dla studenta za ponadprogramowe praktyki zawodowe w wymiarze co najmniej 160 godzin (4 tygodni), których program opracowany jest wspólnie z pracodawcami z branży opieki medycznej, co zapewnia absolwentom zdobycie umiejętności pożądanych przez pracodawców. Praktyki zostaną przeprowadzone wyłącznie w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej, placówkach opieki długoterminowej, na oddziałach onkologii lub oddziałach geriatrycznych.
- Zwrot kosztów dojazdu i zakwaterowania dla studentów odbywających praktyki poza miejscem zamieszkania.
Ponadto projekt gwarantuje co najmniej 15% studentom zatrudnienie na umowę o pracę przez co najmniej dwanaście miesięcy od momentu zakończenia studiów.
Realizacja projektu oparta jest na bliskiej współpracy Uczelni z lokalnymi partnerami – liderami lokalnego sektora ochrony zdrowia – Podhalańskim Szpitalem Specjalistycznym w Nowym Targu, Szpitalem Powiatowym w Zakopanem, Szpitalem Specjalistycznym Chorób Płuc w Zakopanem, Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Brzesku, Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Gminie Nowy Targ s.c Małgorzata Kozioł, Michalina Ślemp, Irena Gromnicka-Jopek.
Krótki opis projektu
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu wraz z partnerami:
- Podhalańskim Szpitalem Specjalistycznym im. Jana Pawła II w Nowym Targu,
- Szpitalem Specjalistycznym Chorób Płuc „ODRODZENIE” im. Klary Jelskiej w Zakopanem,
- Szpitalem Powiatowym im. dr. Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem,
- Samodzielnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Brzesku,
- Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Gminie Nowy Targ Małgorzata Kozioł, Michalina Ślemp, Irena Gromnicka-Jopek Spółka Jawna
realizuje projekt pod tytułem „Poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunku pielęgniarstwo w PPWSZ w Nowym Targu która przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na kierunku pielęgniarstwo i tym samym przyczyni się do wykształcenia dodatkowej liczby absolwentów kierunku pielęgniarstwo” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach osi priorytetowej V Wsparcie dla obszaru zdrowia działanie nr 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.
NR PROJEKTU: POWR.05.03.00-00-0017/15
NR UMOWY: POWR.05.03.00-00-0017/15-01
WYSOKOŚĆ WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH PROJEKTU: 4 744 135,82 zł
A) DOFINANSOWANIE: 4 269 722,24 zł
Dofinansowanie pochodzi z następujących źródeł:
- ze środków europejskich 3 998 357,66 zł
- ze środków dotacji celowej 270 702,66 zł
B) WKŁAD WŁASNY W KWOCIE: 475 075,50 zł
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: od 2016-07-01 do 2022-12-31
CEL OGÓLNY PROJEKTU
Poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunku pielęgniarstwo w PPUZ w Nowym Targu, która przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na kierunku pielęgniarstwo i tym samym przyczyni się do wykształcenia dodatkowej liczby absolwentów kierunków pielęgniarstwo.
GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU (EFEKTY)
- liczba osób, które dzięki wsparciu programu uzyskały uprawnienia do wykonywania zawodu pielęgniarki – 216
- wzrost liczby absolwentów kierunku pielęgniarstwo:
Edycja I studiów – 63 osoby (studia od października 2016)
Edycja II studiów -78 osoby (studia od października 2017)
Edycja III studiów -75 osoby (studia od października 2018)
Edycja IV studiów – 50 osób (studia od października 2019)
- liczba podpisanych umów o pracę wskazujących zatrudnienie absolwentów przez okres co najmniej 12 mies od momentu zakończenia przez nich udziału w projekcie tj. ukończenia studiów zawarta z podm. leczniczym -33 szt
- liczba wdrożonych programów rozwojowych na uczelniach kształcących na kierunkach medycznych opracowanych dzięki wsparciu z EFS-1szt
- wzrost liczby absolwentów kierunku pielęgniarstwa w stosunku do średniej liczby absolwentów tego kierunku u projektodawcy z ostatnich 3 lat przed złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu-72 os
GRUPA DOCELOWA – UCZESTNICY PROJEKTU
Osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie licencjackim tj. studenci kierunku pielęgniarstwo u Wnioskodawcy oraz pośrednio Wnioskodawca, jako szkoła wyższa publiczna kształcąca na kierunku pielęgniarstwo, która opracuje program rozwojowy uczelni.
GŁÓWNE ZADANIA PROJEKTU
W ramach projektu nastąpi realizacja działań związanych z opracowaniem i realizacją programu rozwojowego na uczelni, które będą dotyczyć:
- opracowania i wdrożenia uczelnianego programu stypendialnego dla studentów kierunku pielęgniarstwo
- finansowania zajęć dodatkowych wykraczających poza standardowy program kształcenia
- działań mających na celu dostosowanie jakości warunków i zasad odbywania obowiązkowych praktyk do wymogów Europejskiej Ramy Jakości Praktyk i Staży, takich jak: zastąpienie zasady bezpłatnych praktyk odpłatnymi, finansowanie wynagrodzenia opiekuna praktyk w wysokości max. 40% jego podstawowego wynagrodzenia;
- finansowania ponadprogramowych, płatnych praktyk zawodowych w wymiarze minimalnie 160 godzin;
- zwrotu kosztów dojazdu i zakwaterowania studentów odbywających praktyki poza miejscem zamieszkania.
Biuro projektu
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu
ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ
pokój: 430 tel. (18) 26-10-726
Kierownik Projektu – dr n. o zdr. Paulina Jabłońska e-mail paulina.jablonska@ppuz.edu.pl
Koordynator Projektu – mgr Edyta Kita e-mail: edyta.kita@ppuz.edu.pl
Koordynator kierunku pielęgniarstwo – dr n. o zdr. Magdalena Nieckula e-mail magdalena.nieckula@ppuz.edu.pl
Sekretariat – mgr Urszula Potaczek e-mail: urszula.potaczek@ppuz.edu.pl
Prosimy o zgłaszanie specjalnych potrzeb pod poniżej podane dane kontaktowe do wyznaczonej osoby pierwszego kontaktu Dział Nauczania tel. (18) 26-10-712. mail: dn@ppuz.edu.pl
Rekrutacja Uczestników Projektu
EDYCJA IV
Zarządzenie Kierownika Projektu nr 1/2019 w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej
EDYCJA III
Zarządzenie Kierownika Projektu nr 1/2018 w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej
EDYCJA II
Lista uczestników (nowa matura)
Lista uczestników (stara matura)
Zarządzenie Kierownika Projektu nr 1/2017 w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej
EDYCJA I
Lista uczestników (nowa matura)
Lista uczestników (stara matura)
Lista uczestników (na dzień 23.03.2017)
Zarządzenie Kierownika Projektu nr 1/2016 w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej
Harmonogram udzielania wsparcia w Projekcie i jego realizacja
Harmonogram realizacji projektu w roku 2021
Harmonogram realizacji projektu w roku 2020
Harmonogram realizacji projektu w roku 2019
Harmonogram realizacji projektu w roku 2018
Harmonogram realizacji projektu w roku 2017
Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie zakłada rozpoczęcie udzielania wsparcia studentom od marca 2017.
Okres realizacji projektu obejmie następujące zadania i etapy:
Zadanie 1 – Opracowanie programu rozwojowego
Etap I – Opracowanie programu rozwojowego zaplanowano na wrzesień 2016.
Zadanie 2 – Realizacja działań związanych z realizacją programu rozwojowego uczelni:
Etap I – Opracowanie i wdrożenie uczelnianego programu stypendialnego dla studentów kierunku Pielęgniarstwo. Opracowanie zaplanowano na 2016 rok. Wdrożenie uczelnianego programu stypendialnego dla studentów kierunku Pielęgniarstwo zaplanowano na wrzesień 2017.
Etap II – Finansowanie zajęć dodatkowych, wykraczających poza standardowy program kształcenia zaplanowano na 2017,2018,2019 rok.
Etap III – Działania mające na celu dostosowanie jakości warunków i zasad odbywania obowiązkowych praktyk do wymogów Europejskiej Ramy Jakości zaplanowano od lipca 2017 roku.
Etap IV – Finansowanie ponadprogramowych, płatnych praktyk zawodowych w wymiarze 160 godzin zaplanowano od sierpnia 2018 roku.
Etap V – Zwrot kosztów dojazdu i zakwaterowania studentów odbywających praktyki poza miejscem zamieszkania zaplanowano od lipca 2017 roku.
Osoby z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich szczególnych potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy, a także sprawną realizacje projektu.
Dane kontaktowe do osoby „pierwszego kontaktu” – Sekretariat Instytutu Zdrowia, kierunek pielęgniarstwo tel. (18) 26-10-726 mail: ip@ppuz.edu.pl
Szczegółowy harmonogram udzielania wsparcia w projekcie
Harmonogram zajęć: Kompetencje interpersonalne w geriatrii
IV edycja – Harmonogram zajęć z przedmiotu
- kompetencje interpersonalne w geriatrii – harmonogram uzupełniający
- kompetencje interpersonalne w geriatrii
- sylabus
III edycja – Harmonogram zajęć z przedmiotu
II edycja – Harmonogram zajęć z przedmiotu
I edycja – Harmonogram zajęć z przedmiotu
Harmonogram zajęć Dializoterapia w opiece geriatrycznej; Opieka nad chorymi w wieku geriatrycznym ze współistniejącymi ranami przewlekłymi
Harmonogram zajęć dodatkowych 2020/2021
Sylabus przedmiotu dializoterapia w opiece geriatrycznej
Sylabus przedmiotu opieka nad chorymi w wieku geriatrycznym ze współistniejącymi ranami przewlekłymi
Harmonogram zajęć dodatkowych 2019/2020
Sylabus przedmiotu dializoterapia w opiece geriatrycznej
Sylabus przedmiotu opieka nad chorymi w wieku geriatrycznym ze współistniejącymi ranami przewlekłymi
Harmonogram zajęć dodatkowych 2018/2019
Sylabus przedmiotu dializoterapia w opiece geriatrycznej
Sylabus przedmiotu opieka nad chorymi w wieku geriatrycznym ze współistniejącymi ranami przewlekłymi
Harmonogram zajęć dodatkowych 2017/2018
Sylabus przedmiotu dializoterapia w opiece geriatrycznej
Sylabus przedmiotu opieka nad chorymi w wieku geriatrycznym ze współistniejącymi ranami przewlekłymi
Harmonogram praktyk obowiązkowych
Harmonogram praktyk semestralnych w roku akademickim 2021/2022
rok III studia stacjonarne
Harmonogram praktyk semestralnych w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Ludźmierzu
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk wakacyjnych w roku akademickim 2020/2021
rok II studia stacjonarne
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk semestralnych w roku akademickim 2020/2021
rok III studia stacjonarne
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
rok II studia stacjonarne
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram obowiązkowych praktyk wakacyjnych w roku akademickim 2019/2020
rok I studia stacjonarne
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
rok II studia stacjonarne
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk semestralnych w roku akademickim 2019/2020
rok III studia stacjonarne
Harmonogram zbiorczy – uzupełniający
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk semestralnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk wakacyjnych w roku akademickim 2018/2019
rok II studia stacjonarne
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
rok I studia stacjonarne
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk semestralnych w roku akademickim 2018/2019
rok III
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk semestralnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
rok II
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk semestralnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk wakacyjnych w roku akademickim 2017/2018
rok II
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych – 17.06.2018
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych – 22.06.2018
rok I
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych – 17.06.2018
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych – 22.06.2018
Harmonogram praktyk semestralnych w roku akademickim 2017/2018
Harmonogram praktyk semestralnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk semestralnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Liczebność grup na praktykach obowiązkowych
Harmonogram praktyk wakacyjnych w roku akademickim 2016/2017
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
Harmonogram praktyk wakacyjnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku
Harmonogram praktyk zawodowych ponadprogramowych
Rok akademicki 2021/2022
Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc ul. Gładkie 1 Zakopane
Podhalański Szpital Specjalistyczny w Nowym Targu ul. Szpitalna 1
Rok akademicki 2020/2021
Rok III studia stacjonarne
Liczebność grup na wakacyjnych praktykach zawodowych
Rok akademicki 2019/2020
Rok III studia stacjonarne
Opieka długoterminowa – ZOL i Opieka onkologiczna
Rok akademicki 2018/2019
Rok III studia stacjonarne
Opieka długoterminowa – ZOL i Opieka onkologiczna
Liczebność grup na wakacyjnych praktykach zawodowych
Rok II studia stacjonarne
Opieka długoterminowa – ZOL i Opieka onkologiczna
Liczebność grup na wakacyjnych praktykach zawodowych
Rok akademicki 2017/2018
Program rozwojowy Instytutu Nauk o Zdrowiu kierunek pielęgniarstwo
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn jest dla funduszy unijnych jedną z podstawowych polityk horyzontalnych, obowiązujących w całej Unii Europejskiej. Ma ona podstawę prawną m.in. w dokumencie Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn na lata 2014-2020. W celu przybliżenia informacji na temat sposobów wdrażania powyższej zasady został opracowany poradnik pn. „Jak realizować zasadę równości szans kobiet i mężczyzn w projektach finansowanych z funduszy europejskich 2014-2020”. Dokument ten ma na celu przybliżyć ideę równości szans kobiet i mężczyzn w funduszach unijnych, pozwala także zapoznać się z praktycznymi aspektami jej realizacji w projektach i programach operacyjnych. Poradnik stanowi również realizację zapisów dokumentu Agenda działań na rzecz równości szans i niedyskryminacji w ramach funduszy unijnych 2014-2020.
Więcej informacji:
Poradnik dotyczący zasady równości szans kobiet i mężczyzn w funduszach unijnych na lata 2014-2020
Jak skorzystać z Funduszy Europejskich?
W ramach planowanych zadań zakłada się realizacje zasad równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami poprzez umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię, światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa w projekcie na jednakowych zasadach.
W obszarze interwencji nie występuje nierówność ze względu na płeć i zasięg oddziaływania projektu. Położenie kobiet i mężczyzn wchodzących w skład grupy docelowej jest takie samo, w projekcie będą podejmowane działania zmierzające do przestrzegania zasad równości kobiet i mężczyzn, tak aby na żadnym etapie realizacji projektu te bariery nie wystąpiły.
W zarządzaniu projektem uwzględnione zostaną zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Osoby zaangażowane w realizację projektu będą dysponowały odpowiednią wiedzą w zakresie obowiązku przestrzegania ww. zasady i będą potrafiły stosować tę zasadę w codziennej pracy przy projekcie. Zdobycie niniejszej wiedzy odbędzie się poprzez poinformowanie osób zaangażowanych w realizację projektu na temat możliwości i sposobów zastosowania zasady równości kobiet i mężczyzn w odniesieniu do projektu, a także wykonywanych obowiązków. Zostanie zapewniona taka organizacja pracy zespołu projektowego, która umożliwi uczestnikom pogodzenie życia zawodowego z prywatnym (m.in. elastyczne godziny pracy, gdy zajdzie taka potrzeba).
Zgłoszenie specjalnych potrzeb uczestników projektu
W związku z realizacją projektu prosimy o zgłaszanie specjalnych potrzeb przez uczestników projektu do wyznaczonej osoby pierwszego kontaktu – Dział Nauczania tel. (18) 26-10-712 e-mail dn@ppuz.edu.pl
Zgłoszenie specjalnej potrzeby zobliguje Lidera i Partnera do jej spełnienia w możliwie największym stopniu.