
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu realizuje projekt pn.: „ANS w Nowym Targu uczelnią dostępną dla wszystkich” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (Priorytet 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego).
Numer umowy o dofinansowanie projektu: FERS.03.01-IP.08-0206/24-00
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu wynosi 8 224 987,54 zł i obejmuje:
- dofinansowanie w kwocie 7 978 237,91 zł, w tym: ze środków europejskich w kwocie 6 787 259,72 zł; ze środków dotacji celowej w kwocie 1 190 978,19 zł,
- wkład własny w kwocie 246 749,63 zł.
Okres realizacji projektu: 01.02.2025 r. – 31.01.2029 r.
Realizacja projektu służyć będzie poprawie szeroko rozumianej dostępności Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu i jej oferty dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, będących studentami, pracownikami, współpracownikami lub osobami korzystającymi z oferty uczelni.
Obszary objęte działaniami w ramach projektu:
- Struktura organizacyjna,
- Dostępność architektoniczna,
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna,
- Dostępność cyfrowa,
- Technologie,
- Procedury,
- Usługi wspierające edukację,
- Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności.
Celem zaplanowanych do realizacji działań jest niwelowanie barier w dostępie do edukacji na poziomie wyższym dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób ze szczególnymi potrzebami.
Skład zespołu zarządzającego projektem:
Kierownik Projektu – dr Marcin Surówka
Zastępca Kierownika Projektu – dr Bianka Godlewska-Dzioboń
Koordynator Projektu – mgr inż. Patrycja Zając
Asystent Kierownika Projektu – mgr Katarzyna Wysocka
Kontakt w sprawie realizacji projektu:
mailowo: patrycja.zajac@ans-nt.edu.pl, katarzyna.wysocka@ans-nt.edu.pl
telefonicznie: 18 26 10 716
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Weryfikacja obecnej struktury Uczelni pod kątem dostępności i efektywności zadań podejmowanych na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami;
2. Rozwinięcie struktury jednostki ds. dostępności i powołanie koordynatora ds. dostępności oraz koordynatora ds. profilaktyki zdrowia psychicznego;
3. Rozszerzenie zakresu działań jednostki ds. dostępności w zakresie umożliwiającym zapewnienie dostępność Uczelni 8 obszarach dostępności wskazanych w projekcie;
4. Aktualizacja istniejących, opracowywanie nowych lub opiniowanie projektów aktów normatywnych stanowionych przez Uczelnię w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
5. Opiniowanie działań realizowanych w ramach 8 obszarów dostępności;
6. Zaangażowane dodatkowych osób do realizacji zadań na rzecz dostępności: doradca zawodowy, asystent dydaktyczny dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Przygotowanie i opublikowanie na stronie internetowej Uczelni informacji o dostępności architektonicznej wszystkich obiektów, w których prowadzona jest działalność Uczelni;
2. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier architektonicznych w Uczelni, obejmującego wszystkie obiekty, w których prowadzona jest działalność Uczelni;
3. Likwidacja wybranych barier architektonicznych, które na dzień dzisiejszy stanowią priorytet dla Uczelni;
4. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Zapewnienie optymalnej dostępności informacyjno-komunikacyjnej jednostki ds. dostępności poprzez: zwiększenie liczby specjalistycznych sprzętów, przekazywanie i publikowanie przez jednostkę dostępnych informacji lub materiałów;
2. Przygotowanie i opublikowanie na stronie internetowej Uczelni informacji o dostępności informacyjno-komunikacyjnej wszystkich urządzeń i technologii znajdujących się w obiektach, w których prowadzona jest działalność dydaktyczna i naukowa Uczelni lub bezpośrednia obsługa osób kształcących się;
3. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier informacyjno-komunikacyjnych, jego wdrożenie i bieżąca aktualizacja;
4. Zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej wydarzeń organizowanych przez uczelnię: inauguracja roku akademickiego, Święto Uczelni;
5. Wdrożenie zasad stosowania języka prostego;
6. Wypracowanie Standardu Dostępnej Informacji i Komunikacji [SDIiK] dla całej Uczelni;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Dostosowanie stron internetowych Uczelni zgodnie ze standardami WCAG w celu zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
2. Umożliwienie dostępu do edukacji zdalnej za pomocą urządzeń mobilnych;
3. Umożliwienie studentom nauki języków obcych w formie zdalnej, dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb;
4. Rozszerzenie biblioteki cyfrowej o system analizy źródłowej oraz zestaw filmów cyfrowych 360 stopni;
5. Opracowanie i przyjęcie standardu dostępności cyfrowej;
6. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier cyfrowych uczelni i jego wdrożenie;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Dostosowanie zaplecza technologicznego w salach dydaktycznych, laboratoriach i bibliotece, umożliwiającego realizację procesu kształcenia przez osoby ze szczególnymi potrzebami;
2. Rozwinięcie zaplecza technologicznego zapewniającego optymalny poziom dostępności usług oferowanych w ramach pracowni VR;
3. Dostosowanie systemu przeciwpożarowego w budynkach Uczelni;
4. Stworzenie planu zapewniającego zwiększanie dostępności wewnętrznych systemów informatycznych i procedur administracyjnych;
5. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Analiza funkcjonujących w Uczelni procedur w zakresie dostępności pod kątem konieczności wprowadzenia zmian w dokumentach wewnętrznych Uczelni, zapewniających wdrożenie wymagań określonych w opisie ścieżki Rozwój+;
2. Opracowanie, przyjęcie i wdrożenie wewnętrznych procedur obowiązujących wszystkie osoby uczestniczące w różnych formach kształcenia oferowanych przez Uczelnię i jej pracowników, które określą sposób wdrożenia obowiązków i zadań wynikających z aktów prawnych dotykających obszaru dostępności zgodnie z minimalnym zakresem procedur;
3. Koordynowanie procedur opracowywanych w ramach pozostałych obszarów dostępności;
4. Kodyfikacja i wdrażanie procedur, w tym opracowanych w ramach innych obszarów;
5. Ewaluacja wdrożonych rozwiązań;
6. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Przeprowadzanie ewaluacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnianych przez Uczelnię usług;
2. Realizacja kompleksowego wsparcia obejmującego wszystkie osoby ze szczególnymi potrzebami w zakresie, w jakim wsparcie to jest niezbędne do zapewnienia pełnego udziału w życiu Uczelni i społeczności akademickiej;
3. Zapewnienie wsparcia oferowanego przez konsultanta psychologicznego i doradcę zawodowego oraz zapewnienie dostępu do systemu biura karier;
4. Kontynuacja rocznego planowania działań i wydatków związanych ze wsparciem edukacyjnym osób ze szczególnymi potrzebami;
5. Opracowanie i aktualizowanie katalogu zapewnianych przez Uczelnię usług wspierających;
6. Aktualizacja procedury wnioskowania i przyznawania wsparcia dla studentów/ek ze szczególnymi potrzebami do zmieniających się potrzeb;
7. Współpraca ze wszystkimi jednostkami w zakresie adaptacji procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami;
8. Prowadzenie monitoringu potrzeb studentów/ek i słuchaczy/ek z niepełnosprawnościami w zakresie zapewnianych przez Uczelnię usług ;
9. Stworzenie możliwości do powstania zrzeszenia studentów/ek z niepełnosprawnościami;
10. Rozwijanie zaplecza technologicznego i technicznego, pozwalającego na aktywny udział OzSZP w działaniach edukacyjnych, sportowych i kulturalnych, które są podejmowane w Uczelni;
11. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Realizacja szkoleń w zakresie świadomości szczególnych potrzeb, w tym niepełnosprawności i zapewnienia dostępności;
2. Zakup symulatora VR ograniczeń sprawności, z wykorzystaniem którego pracownicy jednostki ds. dostępności po odpowiednim przeszkoleniu, będą szkolić nowozatrudnioną kadrę Uczelni w ramach szkoleń świadomościowych.
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta – Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.)
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej – ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego lub Instytucji Pośredniczącej – Narodowego Centrum Badań i Rozwoju podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta – Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.).
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Aktualności
Działania aktualnie realizowane w projekcie:
1. Konkurs otwarty na zatrudnienie doradcy zawodowego
W związku z realizacją działań w ramach obszaru 1 – STRUKTURA ORGANIZACYJNA, Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu ogłosiła konkurs otwarty na zatrudnienie doradcy zawodowego, posiadającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się tutaj
Ogólne informacje o projekcie
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu realizuje projekt pn.: „ANS w Nowym Targu uczelnią dostępną dla wszystkich” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (Priorytet 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego).
Numer umowy o dofinansowanie projektu: FERS.03.01-IP.08-0206/24-00
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu wynosi 8 224 987,54 zł i obejmuje:
- dofinansowanie w kwocie 7 978 237,91 zł, w tym: ze środków europejskich w kwocie 6 787 259,72 zł; ze środków dotacji celowej w kwocie 1 190 978,19 zł,
- wkład własny w kwocie 246 749,63 zł.
Okres realizacji projektu: 01.02.2025 r. – 31.01.2029 r.
Realizacja projektu służyć będzie poprawie szeroko rozumianej dostępności Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu i jej oferty dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, będących studentami, pracownikami, współpracownikami lub osobami korzystającymi z oferty uczelni.
Obszary objęte działaniami w ramach projektu:
- Struktura organizacyjna – wsparcie zmian organizacyjnych Uczelni;
- Dostępność architektoniczna – dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna – uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji;
- Dostępność cyfrowa – dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni;
- Technologie – doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie, zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni;
- Procedury – uaktualnienie/ opracowanie i wdrożenie nowych procedur w celu zwiększenia jakości i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności;
- Usługi wspierające edukację – rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie rekrutacji, kształcenia i realizacji badań naukowych dla OzSZP;
- Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności – realizacja szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności i dostępności.
Celem zaplanowanych do realizacji działań jest niwelowanie barier w dostępie do edukacji na poziomie wyższym dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób ze szczególnymi potrzebami.
Grupę docelową projektu stanowi Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu.
Pośrednimi odbiorcami tj. osobami, które skorzystają ze zmian, będą wszystkie osoby, do których kierowana jest oferta Uczelni, w tym studenci i kandydaci na studia w ANS-NT ze szczególnymi potrzebami (w tym OzN).
Planowane rezultaty projektu:
Liczba podmiotów szkolnictwa wyższego i nauki, które wdrożyły rozwiązania w celu poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – wartość docelowa: 1.
Liczba osób, które podniosły wiedzę i kompetencje w zakresie świadomości niepełnosprawności – wartość docelowa: 230.
Skład zespołu zarządzającego projektem:
Kierownik Projektu – dr Marcin Surówka
Zastępca Kierownika Projektu – dr Bianka Godlewska-Dzioboń
Koordynator Projektu – mgr inż. Patrycja Zając
Asystent Kierownika Projektu – mgr Katarzyna Wysocka
Kontakt w sprawie realizacji projektu:
mailowo: patrycja.zajac@ans-nt.edu.pl, katarzyna.wysocka@ans-nt.edu.pl
telefonicznie: 18 26 10 716
Obszar 1 - STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Weryfikacja obecnej struktury Uczelni pod kątem dostępności i efektywności zadań podejmowanych na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami;
2. Rozwinięcie struktury jednostki ds. dostępności i powołanie koordynatora ds. dostępności oraz koordynatora ds. profilaktyki zdrowia psychicznego;
3. Rozszerzenie zakresu działań jednostki ds. dostępności w zakresie umożliwiającym zapewnienie dostępność Uczelni 8 obszarach dostępności wskazanych w projekcie;
4. Aktualizacja istniejących, opracowywanie nowych lub opiniowanie projektów aktów normatywnych stanowionych przez Uczelnię w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
5. Opiniowanie działań realizowanych w ramach 8 obszarów dostępności;
6. Zaangażowane dodatkowych osób do realizacji zadań na rzecz dostępności: doradca zawodowy, asystent dydaktyczny dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 2 - DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Przygotowanie i opublikowanie na stronie internetowej Uczelni informacji o dostępności architektonicznej wszystkich obiektów, w których prowadzona jest działalność Uczelni;
2. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier architektonicznych w Uczelni, obejmującego wszystkie obiekty, w których prowadzona jest działalność Uczelni;
3. Likwidacja wybranych barier architektonicznych, które na dzień dzisiejszy stanowią priorytet dla Uczelni;
4. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 3 - DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Zapewnienie optymalnej dostępności informacyjno-komunikacyjnej jednostki ds. dostępności poprzez: zwiększenie liczby specjalistycznych sprzętów, przekazywanie i publikowanie przez jednostkę dostępnych informacji lub materiałów;
2. Przygotowanie i opublikowanie na stronie internetowej Uczelni informacji o dostępności informacyjno-komunikacyjnej wszystkich urządzeń i technologii znajdujących się w obiektach, w których prowadzona jest działalność dydaktyczna i naukowa Uczelni lub bezpośrednia obsługa osób kształcących się;
3. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier informacyjno-komunikacyjnych, jego wdrożenie i bieżąca aktualizacja;
4. Zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej wydarzeń organizowanych przez uczelnię: inauguracja roku akademickiego, Święto Uczelni;
5. Wdrożenie zasad stosowania języka prostego;
6. Wypracowanie Standardu Dostępnej Informacji i Komunikacji [SDIiK] dla całej Uczelni;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 4- DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Dostosowanie stron internetowych Uczelni zgodnie ze standardami WCAG w celu zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
2. Umożliwienie dostępu do edukacji zdalnej za pomocą urządzeń mobilnych;
3. Umożliwienie studentom nauki języków obcych w formie zdalnej, dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb;
4. Rozszerzenie biblioteki cyfrowej o system analizy źródłowej oraz zestaw filmów cyfrowych 360 stopni;
5. Opracowanie i przyjęcie standardu dostępności cyfrowej;
6. Stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier cyfrowych uczelni i jego wdrożenie;
7. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 5 - TECHNOLOGIE
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Dostosowanie zaplecza technologicznego w salach dydaktycznych, laboratoriach i bibliotece, umożliwiającego realizację procesu kształcenia przez osoby ze szczególnymi potrzebami;
2. Rozwinięcie zaplecza technologicznego zapewniającego optymalny poziom dostępności usług oferowanych w ramach pracowni VR;
3. Dostosowanie systemu przeciwpożarowego w budynkach Uczelni;
4. Stworzenie planu zapewniającego zwiększanie dostępności wewnętrznych systemów informatycznych i procedur administracyjnych;
5. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 6 - PROCEDURY
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Analiza funkcjonujących w Uczelni procedur w zakresie dostępności pod kątem konieczności wprowadzenia zmian w dokumentach wewnętrznych Uczelni, zapewniających wdrożenie wymagań określonych w opisie ścieżki Rozwój+;
2. Opracowanie, przyjęcie i wdrożenie wewnętrznych procedur obowiązujących wszystkie osoby uczestniczące w różnych formach kształcenia oferowanych przez Uczelnię i jej pracowników, które określą sposób wdrożenia obowiązków i zadań wynikających z aktów prawnych dotykających obszaru dostępności zgodnie z minimalnym zakresem procedur;
3. Koordynowanie procedur opracowywanych w ramach pozostałych obszarów dostępności;
4. Kodyfikacja i wdrażanie procedur, w tym opracowanych w ramach innych obszarów;
5. Ewaluacja wdrożonych rozwiązań;
6. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 7 - USŁUGI WSPIERAJĄCE EDUKACJĘ
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Przeprowadzanie ewaluacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnianych przez Uczelnię usług;
2. Realizacja kompleksowego wsparcia obejmującego wszystkie osoby ze szczególnymi potrzebami w zakresie, w jakim wsparcie to jest niezbędne do zapewnienia pełnego udziału w życiu Uczelni i społeczności akademickiej;
3. Zapewnienie wsparcia oferowanego przez konsultanta psychologicznego i doradcę zawodowego oraz zapewnienie dostępu do systemu biura karier;
4. Kontynuacja rocznego planowania działań i wydatków związanych ze wsparciem edukacyjnym osób ze szczególnymi potrzebami;
5. Opracowanie i aktualizowanie katalogu zapewnianych przez Uczelnię usług wspierających;
6. Aktualizacja procedury wnioskowania i przyznawania wsparcia dla studentów/ek ze szczególnymi potrzebami do zmieniających się potrzeb;
7. Współpraca ze wszystkimi jednostkami w zakresie adaptacji procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami;
8. Prowadzenie monitoringu potrzeb studentów/ek i słuchaczy/ek z niepełnosprawnościami w zakresie zapewnianych przez Uczelnię usług ;
9. Stworzenie możliwości do powstania zrzeszenia studentów/ek z niepełnosprawnościami;
10. Rozwijanie zaplecza technologicznego i technicznego, pozwalającego na aktywny udział OzSZP w działaniach edukacyjnych, sportowych i kulturalnych, które są podejmowane w Uczelni;
11. Prowadzenie konsultacji wskazanych działań ze środowiskiem OzN, które będzie wydawać wytyczne, opinie, rekomendacje i zapewniać wsparcie merytoryczne prowadzonych działań.
Obszar 8 - DZIAŁANIA PODNOSZĄCE ŚWIADOMOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Podstawowe działania zaplanowane w projekcie:
1. Realizacja szkoleń w zakresie świadomości szczególnych potrzeb, w tym niepełnosprawności i zapewnienia dostępności;
2. Zakup symulatora VR ograniczeń sprawności, z wykorzystaniem którego pracownicy jednostki ds. dostępności po odpowiednim przeszkoleniu, będą szkolić nowozatrudnioną kadrę Uczelni w ramach szkoleń świadomościowych.
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta – Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.)
Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej – ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego lub Instytucji Pośredniczącej – Narodowego Centrum Badań i Rozwoju podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta – Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.).
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Efekty projektu
W ramach projektu zrealizowano następujące działania:
1. Powołanie koordynatora ds. dostępności:
2. Powołanie Zespołu ds. dostępności Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Targu:
3. Zapewnienie usługi symultanicznego tłumaczenia wydarzenia na polski język migowy podczas 24. obchodów Święta Uczelni.
4. Zawarcie umowy na wdrożenie i świadczenie usługi tłumacza abonamentu polskiego języka migowego on-line:
Dostęp do zdalnego tłumacza PJM możliwy jest poprzez kliknięcie w znak graficzny „Tłumacz Migam” na stronie internetowej Uczelni. Dostęp do zdalnego tłumacza PJM możliwy jest codziennie (od poniedziałku do niedzieli) w godzinach 8.00 – 16.00.