- profesor uczelni
HomeKandydatKierunki studiówStudia podyplomoweArchitektura wnętrz
Uczelnia
Architektura wnętrz
Kierunek studiów
Architektura wnętrz
Jesteś po architekturze albo innych pokrewnych kierunkach? Chciałbyś projektować przestrzenie nie tylko ergonomiczne i dostosowane do potrzeb użytkowników, ale także atrakcyjne? Studiuj architekturę wnętrz.
Program studiów podyplomowych stwarza warunki do rozwoju zawodowego studentów i podnoszenia ich poczucia estetyki i wrażliwości twórczej. W wyniku uzyskanej wiedzy oraz umiejętności z zakresu kompozycji wnętrza architektonicznego, a także rozwiązań formalnych, plastycznych i technicznych absolwent uzyska kompetencje niezbędne do pracy w zawodzie architekta wnętrz.
Cele kształcenia:
- uzyskanie umiejętności rozwiązywania problemów funkcjonalnych, użytkowych, budowlanych, konstrukcyjnych, inżynierskich i technologicznych w stopniu zapewniającym bezpieczeństwo i komfort użytkowania przestrzeni obiektów, w tym osobom niepełnosprawnym;
- wszechstronne przygotowanie absolwenta do zawodu projektanta wnętrz na poziomie umożliwiającym czynne podejmowanie i wykonywanie różnorodnych zadań, wchodzących w zakres architektury wnętrz i przestrzeni o charakterze ekspozycyjno-wystawienniczym;
uzyskanie umiejętności stosowania przepisów, standardów i procedur techniczno-budowlanych, ekonomiki projektowania, a także wiedzy z zakresu realizacji i użytkowania wnętrza obiektu architektonicznego.
Wymagania stawiane kandydatom na studia podyplomowe:
Dwusemestralne studia podyplomowe przeznaczone są dla absolwentów studiów co najmniej inżynierskich, posiadających dyplom ukończenia studiów na kierunkach przyporządkowanych do dyscypliny architektura i urbanistyka.
Czas trwania: 2 semestry,
Ilość godzin dydaktycznych: 264
Trzysemestralne studia podyplomowe przeznaczone są dla osób działających lub planujących działalność w obszarze sztuki i architektury wnętrz legitymujących się dyplomem studiów wyższych I lub II stopnia.
Czas trwania: 3 semestry,
Ilość godzin dydaktycznych: 400
Organizacja i realizacja procesu kształcenia w systemie studiów podyplomowych
Proces dydaktyczny dla studiów podyplomowych w trybie niestacjonarnym organizowany będzie w systemie zjazdów weekendowych, zgodnie z planem studiów. Zajęcia rozpoczynają się przepisowo w październiku lub lutym danego roku i kończą odpowiednio w czerwcu lub styczniu następnego roku.
W semestrze I planowanych jest 8 zjazdów, podczas których realizowanych będzie 136 godzin dydaktycznych w następującym wymiarze czasowym:
sobota | 10 godzin dydaktycznych (8.00 – 16.30) |
niedziela | 7 godzin dydaktycznych (8.00 – 14.00) |
W semestrze II planowanych jest 8 zjazdów, podczas których realizowanych będzie 136 godzin dydaktycznych w następującym wymiarze czasowym:
sobota | 10 godzin dydaktycznych (8.00 – 16.30) |
niedziela | 7 godzin dydaktycznych (8.00 – 14.00) |
W semestrze III planowanych jest 8 zjazdów, podczas których realizowanych będzie 128 godzin dydaktycznych w następującym wymiarze czasowym:
sobota | 8 godzin dydaktycznych (8.00 – 14.45) |
niedziela | 8 godzin dydaktycznych (8.00 – 14.45) |
Perspektywy zawodowe
Wszystko, co musisz wiedzieć
Absolwenci studiów podyplomowych mogą:
- prowadzić biura projektowe;
- pracować przy projektach konkursowych;
- projektować meble, stanowiska na targi, wystawy i scenografie, wnętrza domów prywatnych lub użyteczności publicznej, elementy wykończeniowe;
- przygotowywać wnętrza nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.

Kadra dydaktyczna
Nasz zespół
- starszy wykładowca
- starszy wykładowca
- wykładowca
- starszy wykładowca
- wykładowca
- kierownik Zakładu Architektury
Nauczyciele akademiccy
Zajęcia na studiach podyplomowych są prowadzone przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę nauczycieli akademickich, zatrudnionych w Instytucie Technicznym oraz przez architektów-praktyków cieszących się uznaniem na rynku. Wszyscy wykładowcy pozostają czynni zawodowo i naukowo, co ma bardzo duży wpływ na praktyczne podejście do prowadzonych zajęć i przekazanie wiedzy użytecznej i popartej doświadczeniem zawodowym. Czerpanie wiedzy od pasjonatów, daje wymierne korzyści, inspiruje, jest też przyjemnością.

dr hab. inż. arch. Hubert Mełges, prof. uczelni
profesor uczelni
Wykształcenie
- Stopień doktora habilitowanego uzyskał na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
- Stopień doktora uzyskał na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
- Studia magisterskie ukończył na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
Doświadczenie
- Do 2016 roku pracownik naukowy i dydaktyczny na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej w Instytucie Projektowania Miast i Regionów, w Zakładzie Architektury i Planowania Wsi. Od 2016 roku pracownik naukowy i dydaktyczny w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu w Instytucie Nauk Technicznych.
- Jest autorem ponad 100 publikacji w czasopismach specjalistycznych oraz dwóch książek:
- Tarajko-Kowalska Justyna, Mełges Hubert, Cygankiewicz Ingeborga, Miejskie farmy ze zwierzętami, ogrody edukacyjne i ośrodki jeździeckie – idea funkcje, planowanie, Politechnika Krakowska, Kraków 2017.
- Mełges Hubert, Pozamiejski obraz przestrzenno-architektoniczny Małopolski wczoraj i dziś ( wybrane problemy), Politechnika Krakowska, Kraków 2018.
- Jest referentem licznych krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych.
- W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się przede wszystkim szeroko rozumianą problematyką architektury i planowania wsi, ze szczególnym uwzględnieniem wartości kulturowych, ekologiczno-przyrodniczych i społecznych.
- Jest czynnym architektem z zakresu projektowania obiektów użyteczności publicznej i sakralnej, budownictwa wiejskiego i jednorodzinnego oraz projektowania wnętrz. Posiada uprawnienia projektowe oraz uprawnienia przy zabytkach nieruchomych.
- Jest członkiem: Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, Sekcji Urbanizacji Krajobrazu Wsi PAN/O Kraków, Komisji Urbanistyki i Architektury, Zarządu Krajowego Fundacji im. Brata Alberta w Krakowie, Sekcji Polskiej ECOVAST (European Cuncil for the Village and Small Town), Interwencyjnego Zespołu Pomocy Międzyludzkiej w Krzeszowicach, Okręgowej Izby Architektów Polskich i Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
- W okresie swojej kariery dydaktycznej i zawodowej uzyskał szereg Nagród Politechniki Krakowskiej, w dziedzinie dydaktycznej oraz kilkanaście wyróżnień i nagród architektonicznych. Otrzymał Nagrodę II Stopnia Ministra Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, Srebrną Odznakę „Za Pracę Społeczną dla Miasta Krakowa” oraz Srebrny Krzyż Zasługi.
Dewizą działalności naukowo-badawczej i projektowej, jest szczególne poszanowanie dla architektonicznych i kulturowych wartości zespołów zabytkowych, a zarazem twórcze kontynuowanie tradycji archetypów lokalnych w kontekście ochrony krajobrazu i środowiska przyrodniczego.
- hubert.melges@ans-nt.edu.pl

dr. inż. arch. Małgorzata Mełges
starszy wykładowca
Wykształcenie
- Stopień doktora uzyskała na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
- Studia magisterskie ukończyła na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
Doświadczenie
- Do 2016 roku pracownik naukowy i dydaktyczny na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej w Instytucie Budownictwa Ogólnego. Od 2016 roku pracownik dydaktyczno-naukowy w Instytucie Technicznym Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
- Autorka kilkudziesięciu publikacji w czasopismach specjalistycznych, referent licznych krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych.
- W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się w sposób kompleksowy, szeroko rozumianymi problemami z dziedziny architektury i budownictwa ogólnego.
- Jest czynnym architektem z zakresu projektowania obiektów użyteczności publicznej i sakralnej, budownictwa jednorodzinnego oraz projektowania wnętrz. Posiada uprawnienia projektowe oraz uprawnienia przy zabytkach nieruchomych.
- Jest członkiem Sekcji Budownictwa PAN w Krakowie.
- Uzyskała kilkanaście nagród i wyróżnień w krajowych konkursach architektonicznych .
- Uzyskała następujące odznaczenia, wyróżnienia i nagrody:
- Wyróżniona praca doktorska przez Rektora Politechniki Krakowskiej.
- Nagroda Ministra Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki – trzeciego stopnia.
- 5 nagród Rektora Politechniki Krakowskiej za Pracę Naukowo-Badawczą.
- Nagroda Rektora Politechniki Krakowskiej za Pracę Dydaktyczną.
- Honorowa Nagroda „ Statuetka Złotego Kolibra” od Stowarzyszenia na Rzecz dla Dzieci z Chorobą Nowotworową.
- Honorowa Odznaka Politechniki Krakowskiej.
Dewizą działalności naukowo-badawczej i projektowej jest w szerokim tego słowa znaczeniu uwrażliwienie na potrzeby człowieka z uwzględnieniem potrzeb ludzi z wszelkiego rodzaju niepełnosprawnościami. Projektowane obiekty spełniają wymogi poszanowania architektonicznych i kulturowych wartości w zespołach miejskich i wiejskich, a zarazem są twórczą kontynuacją tradycji archetypów lokalnych poprzez nawiązanie do szeroko rozumianej problematyki zrównoważonego rozwoju i ochrony dziedzictwa.
- malgorzata.melges@ans-nt.edu.pl

dr inż. arch. Krystyna Styrna-Bartkowicz
starszy wykładowca
Wykształcenie
- W 1973 r. obroniła pracę doktorską pt. Naturalne warunki środowiska człowieka jako kryterium oceny projektów miast przyszłości. Praca zdefiniowała i wprowadziła pojęcie estetyki sozologicznej – badania nad tym zagadnieniem podsumowała w książce Ekologia środowiska mieszkaniowego. Studia nad kształtowaniem architektonicznym biotopu.
- W 1964 r. uzyskała tytuł magistra na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej; praca pt. Ośrodek rekreacyjno-kąpieliskowy dla miasta milionowego wykonana pod kierunkiem prof. Włodzimierza Gruszczyńskiego i dr hab. Zbigniewa Gądka.
- Ukończyła podyplomowe studium ochrony przyrody w Wyższej Szkole Rolniczej w Krakowie (1972).
- Jest absolwentką podyplomowego studium konserwacji zabytków dla rzeczoznawców majątkowych (1999).
Doświadczenie zawodowe
- Po ukończeniu studiów magisterskich odbyła staż w Katedrze Projektowania Architektury w Regionie, Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej.
- W 1965 r. pełniła funkcję inżyniera ds. inwestycji w kopalni Kazimierz-Juliusz w Sosnowcu.
- W latach 1966-2005 była pracownikiem dydaktyczno-naukowym w Instytucie Historii Architektury i Konserwacji Zabytków na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej (obejmowała stanowiska: asystenta, starszego asystenta i adiunkta) – zajęcia dydaktyczne i praca badawcza obejmowały: teorię i historię architektury współczesnej, architekturę najnowszą i dziedzictwo historyczne, konserwację zabytków, zagadnienia związane ze sztuką współczesną oraz rysunek odręczny).
- W 1971 r. przebywała na miesięcznym stypendium Centro Internationale Andrea Palladio w Vicenzy we Włoszech.
- Oprócz pracy dydaktycznej i naukowej zajmowała się pracą projektową – tworzyła realizacje architektoniczne i wnętrzarskie oraz projekty rewaloryzacyjne, które wprowadziły nowe funkcje w historyczną zabudowę.
- Wzięła udział w kilkunastu urbanistycznych i architektonicznych zespołach konkursowych, których celem był projekt m.in. centrum Łodzi, osiedla Dębniki w Krakowie, centrum Będzina.
- W latach 2004-2012 była Kierownikiem Podyplomowego Studium Konserwacji Zabytków Architektury i Urbanistyki w Instytucie Historii Architektury i Konserwacji Zabytków (wcześniej przez 6 lat była sekretarzem naukowym).
- W latach 2008-2012 wykładała na Podyplomowym Studium Architektury Wnętrz w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
- W latach 1965 -1972 była sekretarzem technicznym Komisji Urbanistyki i Architektury PAN w Krakowie, w latach 1972-1978 zastępcą sekretarza naukowego Komisji, do 1982 r. sekretarzem naukowym ds. architektury, a obecnie członkiem Zarządu Komisji.
- Jest Przewodniczącą Sekcji Sztuk Plastycznych w Architekturze Komisji Urbanistyki i Architektury O/PAN w Krakowie, a także członkiem Kolegium Redakcyjnego Teki Komisji Urbanistyki i Architektury O/PAN.
- Jest członkiem Polskiej Sekcji DOCOMOMO (przez kilka lat była sekretarzem naukowym sekcji) oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków.
- Była członkiem Rady Programowej Galerii Sztuki „Kanonicza 1” Politechniki Krakowskiej (od 1996 do 2005-likwidacja galerii), a także członkiem Rady Programowej Galerii Krytyków POKAZ – Warszawa, Krakowskie Przedmieście 20/22 (aż do likwidacji w 2012 r.).
- W latach 1996-2006 redaktor naczelna czasopisma „Rezydencje”.
- Od 1976 r. członek koła malarskiego architektów MALARCH – udział w wielu wystawach zbiorowych, trzy wystawy indywidualne.
- Od 2010 r. jest prezesem Stowarzyszenia Artystów i Przyjaciół PIWNICY POD BARANAMI.
- Od 2011 członek AIPP (Stowarzyszenie włosko-polskie w Padwie).
- Od 2011 członek Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie.
- Od czasów studenckich współpracuje z teatrami studenckimi (dekoracje, kostiumy, aranżacje wnętrz na uroczystościach i balach). Przygotowała m.in.: scenografię do widowiska „Ze złomu szlachetnego” – w hołdzie bohaterom Powstania Warszawskiego, Centrum Polsko-Słowiańskie Nowy Jork,1994; scenografię jasełek w kościele St.Mary Mother of Jesus Nowy Jork,1995, a także scenografia do „Polish Opera Plus an assumed Miracle (Krakowiacy i górale), przedstawienie zrealizowane przez Polski Instytut Teatralny w USA, reż. Nina Polan, premiera w Cami Hall, Nowy Jork,1995.
- Przez 12 lat prowadziła studenckie praktyki inwentaryzacyjne w Zakopanem.
Nagrody i wyróżnienia
- 2021 r. Odznaka Honoris Gratia nr 2538,
- 2008 r. I nagroda zespołowa (realizacyjna) za projekt fontanny „Kryształ”, Kraków, Rynek Główny (współautorka koncepcji dr arch. Maria Ponikiewska-Arct),
- 2006 r. I nagroda zespołowa w ogólnopolskim konkursie na projekt rewaloryzacji centrum Siemianowic Śląskich – projekt kaskady wodnej (współprojektant: dr arch. Maria Ponikiewska-Arct),
- 2005 r. Medal Jubileuszowy za wkład w rozwój Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej,
- 2001 r. pierwszy „Laur Krakowa XXI wieku” za zasługi w integrowaniu nauki, sztuki i biznesu,
- 1993 r. Nagroda im. Włodzimierza Tetmajera za odtworzenie pracowni W. Tetmajera i rewaloryzację jego dworu w Bronowicach wraz z otoczeniem,
- 1986 r. Złoty Krzyż Zasługi,
- 1985 r. Nagroda Rektora Politechniki Krakowskiej za organizację ogólnopolskich „Konwersatoriów Polskiej Architektury Współczesnej” (Komisja UiA O/PAN) w Mogilanach.
- 1985 r. Nagroda Muzeum Tatrzańskiego za organizację i merytoryczny poziom dokumentacji zabytków architektury Zakopanego i okolic wykonanych w ramach praktyk studenckich.
- Nagrody Rektora Politechniki Krakowskiej za działalność dydaktyczną m.in. za działalność naukowo-badawczą (1981 r.),
- 1981 r. złota odznaka „Za opiekę nad zabytkami” od Ministra Kultury i Sztuki,
- 1978 r. nagroda w ogólnopolskim konkursie za książkę Ekologia środowiska mieszkaniowego (współautor T.P.Szafer),
- 1973 r. nagroda III stopnia Ministra Szkolnictwa Wyższego i Techniki za książkę Nowa Architektura Polska (współautor T.P.Szafer).
- krystyna.styrna@ans-nt.edu.pl

mgr szt. Sylwia Bobak
wykładowca
Wykształcenie
2011 – 2012 Policealna Szkoła Poligraficzna Multimedialna i Projektowania Reklam „Publishing School” – grafik komputerowy o specjalności poligraf operator DTP
2006 – 2008 Akademia Pedagogiczna, Kraków, Instytut Sztuki – edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia magisterskie uzupełniające ukończone z wyróżnieniem
2003 – 2006 Akademia Pedagogiczna, Kraków, Instytut Sztuki – edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, studia licencjackie ukończone z wyróżnieniem
2000 – 2001 Policealna Szkoła Technologii Informatycznych – Studium Grafiki Komputerowej, Kraków, grafik komputerowy
1994 – 1999 Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara, Zakopane, plastyk w zakresie specjalności formy użytkowe ze specjalizacją snycerstwo
Doświadczenie
Wystawy
2009 wernisaż prac w Muzycznej Owczarni w Jaworkach „Pierwotność materii”
2009 wystawia grupy ARH- (Sylwia Bobak, Arkadiusz Kapłon, Marcela Krukowiecka) w Galerii Stara Kotłownia w MOK w Nowym Targu
2010 udział w wystawie XIX prezentacje nowotarskie, w galerii „Jatki” w Nowym Targu
2012 udział w wystawie XXI prezentacje nowotarskie , Oczko; w galerii „Jatki” w Nowym Targu
2014 udział w wystawie XIII prezentacje nowotarskie w galerii „Jatki”
2016 udział w wystawie „Srebrne Jatki – czyli 25 Prezentacje Nowotarskie” Galeria Sztuki BWA „Jatki” w Nowym Targu
Projekty okładek i grafiki do publikacji
2011 „Jak żyć, żeby nie umrzeć?…Wspomnienia” Antonina Zachara-Wnękowa
2011 „Ukwalowania o zyciu i świecie” Ludwina Jarząbek
2011 „Coby nie zabocyć” Franciszek Sikoń
2012 „Życie serdeczne. Wspomnienia” Anna Olszyńska
2012 „Ze serca scyrego” Zbigniew Długosz”
2014 „Paweł Kluś. Mój olcański dziadek” Jan Bobak
- sylwia.bobak@ans-nt.edu.pl

mgr inż. arch. Agnieszka Fudali
starszy wykładowca
Wykształcenie
- Styczeń 2010 r. otwarcie przewodu doktorskiego na Politechnice Wrocławskiej, tytuł pracy: „Odmiany stylistyczne architektury przełomu XIX i XX w. w budownictwie uzdrowiskowym Rabki-Zdroju”.
- 2002 r. magister inżynier architekt w Instytucie Projektowania Urbanistycznego na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej, temat pracy dyplomowej: „Zespół rekreacyjny Nad Dunajcem na tle renowacji urbanistycznej centrum Krościenka”.
- 2003 – 2004 r. studium pedagogiczne w Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej.
- Kurs języka włoskiego na poziomie A2 w Instytucie Kultury Włoskiej w Krakowie.
W badaniach nad architekturą regionalną skupia się głównie na zabudowie Rabki-Zdroju, obszar badań koncertuje na architekturze uzdrowiskowej.
Doświadczenie zawodowe
- Wykonuje liczne inwentaryzacje architektury drewnianej oraz karty ewidencyjne obiektów chronionych dla Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Krakowie. Opracowała typologię formy oraz detalu architektonicznego tradycyjnej zabudowy rabczańskiej.
- W pracy dydaktycznej, którą zajmuję się od 18 lat, dużą uwagę skupia na wdrażaniu metod dydaktycznych, ukierunkowanych na rozwój kreatywności uczniów i studentów. Wprowadza działania, które mają podnieść zaangażowanie studentów w poszukiwanie źródeł wiedzy, także w niekonwencjonalny sposób.
- W ramach poszerzenia oferty edukacyjnej uczelni uczestniczyła w opracowaniu wniosku otwarcia studiów II stopnia na kierunku architektura oraz wdrażaniu Polskich Ram Kwalifikacji.
- Metody nauczania wzbogaca o wymianę doświadczeń z innymi środowiskami studenckimi, nawiązuje kontakty z uczelniami zagranicznymi. Organizuje wizyty studyjne i warsztaty, angażuje studentów w różne wydarzenia naukowe, w tym:
- Szkoleniowy wyjazd w ramach programu programu Erasmus – UniversitàdegliStudi di Enna, Sycylia, Włochy – lipiec 2011 r.
- Szkoleniowy wyjazd w ramach programu Erasmus – UniversitàdegliStudi di Sassari, Włochy, Sardynia, lipiec 2013 r.
- Szkoleniowy wyjazd w ramach programu Erasmus – Pisano Arredamenti – Essepi 2 Srl – Cagliari, Sardynia, Włochy, sierpień 2014 r.
- Szkoleniowy wyjazd w ramach programu Erasmus plus -SERVIZI DI INGEGNERIA ED ARCHITETTURA INTEGRATI, Ing. Mulas Alessandro, Cagliari, Sardynia, Włochy, sierpień 2017 r.
- Wystawę prac studentów I roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Instytutu AiU wykonach w czasie praktyk inwentaryzacyjnych, „Krzyże i kapliczki przydrożne” 2010 r.
- Wystawę prac studentów III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych wykonanych na zajęciach z Ergonomii – „Krzesła” 2011 r.
- Wystawę prac studentów III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Instytutu AiU oraz stacjonarnych OŚ wykonanych na zajęciach z Ergonomii – „Light” – 12.03.2012 r.
- Wystawę prac studentów III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Instytutu AiU oraz stacjonarnych OŚ wykonanych na zajęciach z Ergonomii – „Sanki” – 01.03.2013 r.
- Wakacyjne praktyki inwentaryzacyjne studentów I roku studiów w Instytucie Architektury i Urbanistyki PPWSZ w Nowym Targu – 2008 – 2011 (opiekun dydaktyczno-wychowawczy).
- Projekt uczniowsko – studencki „Znikające krajobrazy” zrealizowany wraz z Fundacją „Zawsze Warto” w ramach zadania Województwa Małopolskiego Naukowe Inspiracje – Ciekawe i Kreatywne, wrzesień – grudzień 2016 r.
- Konkurs fotograficzny pt. „Miejskie In(ter)wencje”, grudzień 2011- kwiecień 2012 (który współorganizowała z Delegaturą Kuratorium Oświaty w Nowym Targu oraz PPWSZ w Nowym Targu w ramach pomysłu „Moje miasto i wieś”.
- Grudzień 2002 – czerwiec 2003 Starostwo Powiatowe w Nowym Targu, Wydział Administracji Architektoniczno – Budowlanej – stażysta.
- Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Krakowie, Delegatura w Nowym Targu – inspektor.
- Wrzesień 2003 r. do chwili obecnej – Zespół Szkół Technicznych i Placówek w Nowym Targu, technik budownictwa, technik architektury krajobrazu – nauczyciel dyplomowany.
- Wrzesień 2006 r. – sierpień 2008 Zespół Szkół Technicznych i Ekonomicznych w Myślenicach, technik budownictwa – nauczyciel kontraktowy.
- Październik 2007 – czerwiec 2009 Centrum Kształcenia Zawodowego „Żak” w Nowym Targu, Policealna Szkoła Budowlana, Policealna Szkoła Dekoracji Wnętrz – nauczyciel kontraktowy.
- 2008 r. do chwili obecnej współpraca z Pracownią Projektową „Rm” Rafał Mirek przy sporządzaniu projektów: wnętrz prywatnych i publicznych, centrum sportów konnych, Moszczanica, kompleksu sportowo – rekreacyjnego, Wieprz, placu przy obiekcie usługowo handlowym w Stróży.
- agnieszka.fudali@ans-nt.edu.pl

mgr inż. arch. Anna Jędrysko
wykładowca
Wykształcenie
- Tytuł magistra inżyniera uzyskała na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej.
- Studiowała także na kierunku Faculty for Architecture and Planning na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu.
- Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku architektura i budownictwo zrównoważone na Politechnice Krakowskiej.
- Posiada dyplom ukończenia Studium Profesjonalnej Grafiki Komputerowej-Digital Pro Art z dziedziny Poligrafii i Reklamy.
Doświadczenie
- Od 2008 roku wykłada w Instytucie Nauk Technicznych Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
- Jest opiekunem studenckiego Koła Naukowego Modulor.
- Aktywna zawodowo architekt i projektantka wnętrz publicznych i prywatnych.
Przedmioty zainteresowań to budownictwo naturalne, najnowsze technologie w budownictwie, architekturze i designie.
- anna.jedrysko@ans-nt.edu.pl

mgr inż. arch. Katarzyna Sieńko-Dragosz
kierownik Zakładu Architektury
Wykształcenie
- Jednolite studia magisterskie na kierunku architektura i urbanistyka na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej – 2008 r.
- Studium pedagogiczne dla asystentów w Centrum Pedagogiki i Psychologii na Politechnice Krakowskiej – przygotowanie pedagogiczne do pracy na uczelni – 2010 r.
Doświadczenie zawodowe
- Praca zawodowa przy sporządzaniu projektów budowlanych oraz inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej, współpraca z architektami i branżystami.
- Z Podhalańską Państwową Uczelnią Zawodową związana jest od 2009 r.
- Od maja do września 2009 r. odbywała staż w Urzędzie Gminy Zielonki (woj. małopolskie), referat planowania i urbanistyki.
- katarzyna.sienko@ans-nt.edu.pl
Sekretariat
Sekretariat Instytutu Technicznego

mgr Barbara Dyrda
starszy specjalista ds. administracyjnych
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Dział Nauczania - obsługa studenta

Agnieszka Subik
referent administracyjny
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Tytuł | Rok | Forma |
---|---|---|
Harmonogram zajęć, aktualizacja 06.10.2022 | 1 | Stacjonarne |
Wykaz zajęć w semestrze zimowym, aktualizacja 06.10.2022 | - | Stacjonarne |
Plany studiów
Tytuł | Forma |
---|---|
Cykl kształcenia na studiach dwusemestralnych | Niestacjonarne |
Cykl kształcenia na studiach trzysemestralnych | Niestacjonarne |
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Sylabusy – semestr zimowy 2022/2023
- Projektowanie wnętrz w obiektach specjalnego przeznaczenia
- Projekt wykonawczy wnętrza
- Projektowanie przestrzeni wystawienniczej z elementami Visual Merchandisingu
- Regionalizm w projektowaniu wnętrz
- Podstawy projektowania wnętrz zabytkowych (konserwacja i renowacja)
- Techniki prezentacji graficznej projektów
- Warsztaty komputerowe- rendering 3d Max+ Vray lub Corona Renderer
- Projekt dyplomowy
Praktyki zawodowe
Egzamin dyplomowy
Praca dyplomowa – projekt architektoniczno-budowlany powinien być opracowany zgodnie z ustalonym tematem w formie pisemnej i rysunkowej. Pracę dyplomową student wykonuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień magistra inżyniera, zwanego promotorem.
Tematy prac dyplomowych powinny pozostawać w związku z kierunkiem studiów. Przy ustalaniu tematu pracy dyplomowej brane są pod uwagę zainteresowania studenta, a także specjalność promotora.
Pracę dyplomową ocenia promotor i recenzent powołany przez Dyrektora Instytutu. Pozytywna opinia recenzenta jest podstawą dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
1) uzyskanie zaliczeń wszystkich zajęć i złożenie wszystkich egzaminów przewidzianych w programie studiów podyplomowych;
2) złożenie wszystkich wymaganych dokumentów na podstawie odrębnych przepisów;
3) przygotowanie i złożenie pracy pisemnej kończącej studia podyplomowe.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów jest świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które jest wydawane w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów.